La pas prin Lisabona

🏠 Lisabona, una dintre cele mai frumoase orase din Europa, zice lumea. Tramvaiele vechi din 1930 suiera pe strazile Lisabonei.

☀️ In luna august cautam o destinatie pentru a merge vreo 5 zile sa descopar si sa ma relaxez intr-un loc ne vazut de mine pana acum, si am ales Lisabona. Am gasit o oferta de cazare si zbor de nerefuzat pentru inceput de octombrie si…dusi am fost!

🚶🏼Ne-am cazat la 5 minute de centru mergand pe jos, optand sa vizitam in 2 zile Peniche si Sintra.

Pana cand nu am ajuns in Lisabona, nu am stiut ca e o capitala fara pretentii. Credeam ca e ca oricare capitala Europeana, dar surpriza… nu vei vedea strazi „impopotonate”, case recent vopsite si bine ingrijite. Simti din primul moment varsta orasului, fiindc cel mai vechi din Europa de Vest si se simte mult.

Lisabona e un oras ce imbina armonios viata agitata de capitala cu viata linistita de la tara, si asta e exact ceea ce imi place.

Prin capitala am intalnit la fiecare colt de strada, arta din fainata, fiind creata de Portughezzi inca din 1842, formand mozaicuri complexe pe care le gasiti peste tot, pe fatadele cladirilor, in loc de praguri, in jurul ferestrelor, dand o nota istorica, de muzeu orasului. IMG_0606

📸 Si ce frumos, si ce cladiri, si ce oamenii, si ce panorame…toate m-au lasat fara cuvinte. Lisaboana are multe panorame de unde vei putea admira orasul de sus, ce te m-au coplesit.

🌗 Sa vezi apusul de soare de la Castelul Sao Jorge (8,50 € intrarea in castel), m-a umplut de emotie, tinand cont de companie 😍.

Lisabona e capitala cea mai ieftina-scumpa din Europa, depinde de ceea ce faci, unde mananci, ceea ce doresti sa vizitezi, si cat esti dispus sa cheltui pe zi in mini-vacanta ta.

Cand am ajuns am luat de la aeroport spre centru, Aerobusul ce costa 4€ de persoana, dar cand am miercuri cand am plecat am luat trenul si biletul ne-a costat 1,65€ (diferenta se vede, intarzii acelasi minute, nicio diferenta).

Tranvaiul costa 2.90€, dar cel mai bine e sa va faceti card reincarcabil (costa 0,50€), si il puteti incarca pentru 24h (6,20€) , 48h sau 72h si veti putea lua orice transport public pe durata vizitei in Lisabona.

✈️Si multe ar mai fi de spus,  de aratat, dar ce ziceti? Treceti in agendele voastre o mini-vacanta in Lisabona? Eu va sfatuiesc sa vizitati acest oras fiindca merita.

Si asa cum v-am spus mai spus, am fost in Peniche si si-am vizitat Rezerva Natural de Berlengas. Am inchiriat o masina (55€ pe zi), am luat-o pe autostrada si dusi am fost. Ajugand in Peniche am luat o barca ce ne-a dus la reserva naturala (22 € si stai acolo in jur de 4h, tineti cont ca dupa vara, barul de la reserva este inchis, luati-va mancarea si apa cu voi).

Fortaleza de San Joao Baptista

Marti am mers in Sintra ce se afla la 25km de Lisabona, am luat trenul ce costa 2,20€. Am luat la pas orice colt al Sintrei, descoperind un sat plin de istorie si palate. Dupa ceea ce-am vizitat Sintra de jos, am urcat la Castell do Moros, Palatul da Pena, si am profitat de ziua calduroasa ca sa ne plimbam prin Parcul National da Pena. Daca ajungeti pe aici, veti avea toata ziua ocupata si veti avea si ceea ce vedea, va zic eu.

Ca sa intri in Parc te costa 7,50€ + 7€ intrarea in Palat pentru a vizita camerele, etc. Biletul pentru parc+castel te costa 14€ de persona. Noi am platit cei 14€ si sincer nu a meritat sa intram in interiorul palatului. Din afara vei vedea totul, ai foarte multe locuri de unde sa-ti faci fotografii, sa bei o cafea cu priveliste spre Palat, etc.

Am uitat sa va mai spus si de TUK-TUK, e plina Lisabona de iei, daca nu-ti place sa bati orasul la pas, cei de la TUK-TUK iti fac viata mai usoara. Eu va recomand sa bateti la pas orasul fiindca merita. 5 zile perfecte.