Interviu cu Ionut Danut Popescu

Ionut Danut Popescu, s-a nascut in Pitesti, Judetul Arges. A copilarit, invatat si a crescut in localitatea Mozaceni, acolo unde a si prins dragostea pentru muzica populara. Ionut este o persoana ambitioasa, naiva, ii plac oamenii drepti, sinceri, oamenii prietenosi, oameni cu care poti purta o discutie. Traieste si iubeste prin muzica, prin folclor, este..poate tot ce are mai de pret, dupa familie.

 Emanuel: Care a fost primul Festival la care ai participat si cum ai putea descrie in doua cuvinte trairile de pe scena?

Ionut – Danut: Primul festival, este asa ca prima data cand te indragostesti, nu uiti niciodata. Asa este in cazul meu, primul festival se numeste Festivalul National de Muzica Lautareasca Zavaidoc, s-a intamplat in 2008 la Pitesti, participam cu marii emotii si ma vedeam fara nici o sansa, ma vedeam fara nici o sansa pentru ca era pentru prima data in viata mea cand indrazneam sa particip la un asemenea Festival. Pentru prima data cantam cu o orchestra in direct la postul National Tvr3. Imi amintesc si acum, am fost numarul 13 in concurs, si chiar si asa, in cadrul acestui festival am obtinut locul I.

 Emanuel: De ce ai ales muzica populara?

Ionut – Danut: Am ales muzica populara, pentru ca atunci cand eram mic, tatal meu, care din pacate nu mai este printre noi, urmarea foarte des la tv emisiunea aceia de folclor, tezaur folcloric, si cum aveam doar un singur televizor, toata familia urmaream aceasta emisiune, cred ca de acolo a inceput sa-mi placa, iar cu timpul am observat ca orice as canta nu sentimentul pe care il am atunci cant, cand folclorul este incomparabil, este un sentiment care ma face foarte fericit, si altfel nu il pot traii , decat prin cantec.

Emanuel: Care este interpretul de muzica populara pe care-l admiri pentru toata cariera sa?

Ionut – Danut: Admir interpretii care au muncit intr-adevar pentru a ajunge asa cum ii consideram acum mari interpreti de muzica populara, cum ar fi Maria Ciobanu, Maria Tanase, Iona Radu, ca si un idol daca ii pot spune asa sunt pentru mine Liviu Vasilica si Floarea Calota.

Emanuel: Mai sunt atrasi romanii de folclorul romanesc?

Ionut – Danut: Du cred ca da. Iti spun din proprie experienta, asta pentru ca sunt foarte multe concursuri si spectacole de folclor unde vin foarte multi oameni, si cum am putea altfel sa ne reprezentam mai bine tara, decat prin folclor, metaforic vorbind este aurul nostru.

Emanuel: Ce planuri ai de viitor?

Ionut – Danut: Inca sunt „mic „, mai am multe de invatat, dar imi doresc ca peste multi ani oamenii sa si aminteasca de mine, imi doresc sa-i fac mandrii pe ai mei, pe oamenii din satul unde am copilarit, ca cineva de acolo de la ei, a plecat de jos si a ajuns sus. Imi doresc sa cant tot timpul, toata viata mea!

Emanuel: Vorbeste-mi putin despre Festivalurile unde ai participat!

Ionut- Danut: Ooof…am multe festivaluri unde am participat, si sa stii ca nu intotdeauna am si castigat, asta m-a motivat si ambitionat si mai mult uneori, alteori ma facut sa decad pentru ca, desi pare foarte frumos ceea ce fac, si aici sunt pile daca imi permiti sa spun asa, chiar daca esti bun te dau inapoi, de curand am obtinut marele premiu la Festivalul National Valeria Peter Predescu – Bistrita 2012, il consider un premiu foarte important pentru cariera mea si, asta cel mai mult datorita faptului ca presedinte de juriu a fost marele intrpret Ioan Bocsa.

Emanuel: Cum te-ai vedea de aici 5 ani? Te vezi cantand?

Ionut- Danut: Da, ma vad cantand toata viata mea, desi niciodata nu stim ce se poate intampla, azi esti…maine nu.

Emanuel: Ce melodie ti-a ajuns din prima secunda la suflet?

Ionut – Danut: Sunt multe melodii care imi ajung la suflet, dar acolo in adancul sufletului raman doua melodii: „Cine iubeste si lasa”, din repertoriu Maria Tanase si „De oftat ce am oftat eu”, din repertoriu Floarea Calota.

Lasă un răspuns

