1 Decembrie…La multi ani!

Romanii de pretutindeni sarbatoresc astazi Ziua Nationala, cu dans, cantec si voie buna.

La 1 decembrie 1918, Adunarea Nationala de la Alba Iulia, constituita din 1.228 delegati, si sprijinita de peste 100.000 de persoane adunate la eveniment din toate colturile Ardealului si Banatului, a adoptat o Rezolutiune care consfinteste unirea tuturor romanilor din Transilvania, intreg Banatul (cuprins intre raurile Mures, Tisa si Dunare) si tara Ungureasca (Crisana, Satmar si Maramures) cu Romania.

 

“Ziua de 1 decembrie 1918 marcheaza bilantul luptei romanilor pentru intregire statala, care vine sa incununeze precedentele actiuni ale fratilor din Basarabia (27 martie 1918) si Bucovina (15/28 noiembrie 1918). Poporul roman a valorificat conjunctura internationala creata in urma Primului Razboi Mondial si a stiut sa se afirme in contextul miscarii de eliberare a popoarelor si al victoriei principiului nationalitatilor in Europa”, confrom www.ro.wikipedia.org.

 Nu-mi ofera nimic, dar iubesc oameni, locurile minunate, istoria, locul unde m-am nascut si am crescut, traditiile…Iubesc Romania! Voi de ce iubiti Romania?

Incepand din luna Ianuarie 2012, veti putea citi noi interviuri in Exclusivitate pe blog.

6 gânduri despre &8222;1 Decembrie…La multi ani!&8221;

  1. ..iubesc locul nasterii mele,limba romaneasca pentru ca am simtit si invatat sa vorbesc rostind cuvinte in limba romana,iubesc linistea sufleteasca care mi-o da tara mea,pamantul romanesc care a fost prima mea jucarie(praful din mijlocul drumului),iubesc cantecul pasarilor,iubesc tot ce este romanesc.
    Cei care au fost nevoiti sa stea departe de tara lor pentru un timp…stiu cel mai bine ce iubesc la tara lor. ROMANIA,in ultimii 20 de ani nu m-a ajutat prea mult in schimb eu ajut Romania( trimitand banii din munca pe care o desfasor in Italia).
    ROMANIA ESTE TARA MEA SI O IUBESC.

    1. Draga Olya,

      Foarte frumoase cuvintele tale, sunt mandru ca mai exista si oameni ca tine carora nu le este rusine sa spuna ca este „ROMAN”.
      Stiu cum e printre straini pentru ca si eu de 6 ani locuiesc in Spania.

      O seara frumoasa! 🙂

Lasă un răspuns

