Interviu cu magiciana Bianca Onita

Bianca Onita, are 21 de ani, este studenta la Facultatea de Educatie Fizica si Sport, in anul III. De cand l-a cunoscut pe Eduard, care este unul dintre cei mai buni magicieni din Romania, a inceput sa-i placa si ei, si-a invatat destul de multe ca ilusionista. La varsta de 5 ani, inca de la gradinita se apucase de gimnastica rítmica pana prin clasa a-IIIa, cand se accidentase grac si un a mai putut participa la antrenamente cateva luni si a fost nevoita sa renunte la performanta. In anii ce au urmat a facut destul de mult timp atletism. La 15 ani a inceput sa-i placa dansul, soi dintr-o greseala a revenit la gimnastica: nu sub forma de inalta performata, dar totusi participa la concursuri, dupa primul an in care a reusit sa recupereze foarte mult. Dupa terminarea liceului a incetat cu tot ce inseamna sport competitional…a vrut sa mearga mai departe spre pedagogie, dar a ales Facultatea de educatie fizica si sport, in speranta ca pe langa meseria de invatatoare sau profesoara, va putea fi si antrenoare de gimnastica.

Crezi ca a meritat Adrian Tutu sa castige premiul cel mare la emisiunea “Romanii au talent”?

Bianca: In saptamana petrecuta alaturi de o parte din concurentii de la „Romanii au talent”, am avut ocazia sa ii cunoastem mai bine pe toti, iar in persoana lui Adrian Tutu am intalnit un om destul de marcat de viata, un om foarte matur si pe care se vedea ca a trecut prin multe…in ceea ce priveste premiul….eu consider ca da intradevar a meritat premiul in bani, dar nu stiu daca pot spune acelasi lucru despre titlul de „Cel mai talentat roman”, mai ales ca langa el stateau  2 persoane cu voci incredibile, Iustin si Valentin Dinu. Totusi…ideea acestui concurs este acela de a face spectacol, si daca chiar ne uitam bine la numarul lui Adrian din finala el a reusit lucrul acesta intr-o oarecare masura…spre deosebire de ceilalti doi care au cantat piesele pregatite fara sa insiste foarte mult pe modul in care le prezinta. In seara aceea as putea spune ca Adrian a fost mai impresionant, desi nu are niste calitati vocale iesite din comun. Daca era dupa mine niciunul dintre cei trei nu ar fi castigat, mie mi-ar fi placut sa castige Ballance, dar asta e deja parerea mea.

Cine ti s-a parut cel mai bun dintre, Narcis Iustin Ianau si Valentin Dinu?

Bianca: Eu zic ca Valentin Dinu, pentru ca el este capabil sa cante absolut orice stil de muzica, pe cand ceilalti doi deja s-au axat pe anumite genuri. adica nu las vedea pe Iusitn cantand muzica usoara, sau pe Adrian opera. Dar Valentin Dinu ar putea dupa parerea mea incerca putin din fiecare. Despre Dinu Valentin nu pot spune prea multe deoarece eu nu am fost cu el impreuna in sapatamana dinaintea semifinalelor, noi am fost cu Adrian si Iustin. Totusi cred ca l-as fi ales pe Valentin ca si castigator dintre cei trei.

Despre fostii colegi de la RAT ce ne poti spune? Pastrezi legatura cu vreun fost participant?

Bianca: Eu am avut ocazia sa ii cunosc personal pe cei din semifinala 1 si 2, din pacate nu si pe cei din semifinalele 3 si 4, dar din grupa noastra inca si acum mai vorbim cu majoritatea dintre ei- este adevarat ca rar deoarece cam toti suntem ocupati, dar cand avem ocazia mai povesti,  mai ales cu Reka si Stefan, si desigur tinem legatura si cu Lorenzo magicianul din Timisoara, dar el e coleg sa zic asa, si il cunoastem inca dinainte de concurs.

  1. Te-a ajutat cu ceva participarea la emisiunea “Romanii au talent”?

Bianca: Da, ne-a ajutat foarte mult in ceea ce priveste publicitatea, acesta a fost si scopul participarii noastre, am vrut ca lumea sa ne vada- sa aprecieze ceea ce facem si sa le placa si desigur dupa participare a fost ciudat ca lumea sa se uite dupa tine, sa te recunoasca. Iar din punct de vedere al magiei ne-a obligat oarecum sa evoluam, sa aducem lucruri si mai interesante si asa am ajuns sa facem cateva numere care nu mai exista la noi in tara si care au fost prezentate pentru prima data atunci la concurs. Deci pot spune ca participarea ne-a adus publicitate si ne-a facut sa evoluam foarte mult.

Cum ai ajuns sa lucrezi alaturi de Magicianul Malita Eduard?

Bianca: L-am cunoascut in clasa a 12-a la liceu, unde eu am fost redactor la Revista Scolii, el atunci era clasa a 10-a, este mai mic ca mine cu un an si jumatate, ne-am inteles foarte bine. A lucrat impreuna cam un an la revista si am observat ca ne completam foarte bine si ca avem amandoi idei originale si foarte asemantoare, cam dupa acel an am ineput sa iesim impreuna si la un moment dat am aflat ca e magician, nu am stiut de la inceput… mi-a aratat cateva numere, mi-a palcut foarte mult si cam dupa 2-3 luni de cand eram impreuna m-a intrebat daca mi-ar placea sa ii fiu asistenta… mi-a placut mult idea, deci am acceptat si am fost foarte fericita sa vad ca pot imbina foarte frumos gimnastica, baletul, dansul cu magia. Am fost in relatia de magician-asistenta cam jumatate de an cam de un an de zile ins chimb m-am apucat si eu de magie am invatat foarte multe intr-o perioada relativ scurta si de atunci suntem amandoi magicieni.

Mi-a palcut mult meseria asta sa zic asa, deoarece nu multe fete ajung sa o practice, iar in prezent avem spectacole si toate numerele sunt facute in doi, deoarece suntem cam singurul duo de magie din romania, in ideea ca, amandoi facem magie pe scena.

Cate ore pe zi exersezi pentru ati iesi perfect numerele de magie?

Bianca: La magie nu cred ca se poate vorbi in ore…oricand ai timp liber trebuie sa exersezi. Noi putem exersa si cand ne uitam la televizor de exemplu, dexteritatea este greu de obtinut si si mai greu de pastrat din acest motiv trebuie sa exersam zilnic cat mai mult putem, dar daca e sa zic o cifra este cand jumatate din zi ne-o petrecem in camera de exersat, mai ales cand vine vorba de iluziile mari sau cand sunt numere pe care le facem in doi, acolo pe langa faptul ca trebuie sa stiu foarte bine ce am eu de facut, trebuie sa fiu foarte atenta si la el si invers, ca sa ne putem sincroniza perfect. La magie tot timpul inveti cate ceva si vesnic ai ceva de exersat si repetat.

Cum este Malita Eduard in viata de zi cu zi?

Bianca: Eduard este o persoana foarte originala, sociabila, foarte prietenos si amabil cu toata lumea. El este in viata de zi cu zi exact cum e pe scena, are un farmec aparte, indiferent daca il vezi din sala de spectacol sau stai fata in fata cu el… este mereu foarte inventiv ceea ce il ajuta mult la magie, este hotarat, stie ce vrea si tinde mereu sa fie cel mai bun oricat de greu ar fi…eu as zice ca are tot ce ii trebuie pentru a deveni un iluzionist cunoscut.

Romanii sunt atrasi de spectacolele de magie?

Bianca: Da, am observat ca le place foarte mult, dar din pacate unii dintre ei asociaza magia/iluzionismul cu inselatoria, nu toti inteleg ca in toti acesti ani magia a ajuns sa fie privita ca o arta peste tot in lume. Este o modalitate de divertisment, in occident nu exista evenimente la care sa nu fie chemat un magician. La noi merge putin mai greu, dar totusi am observat ca majoritatea sunt atrasi si doar cativa sunt mai sceptici, o problema la noi e ca nu stiu inca sa aprecieze oamenii munca noastra, nu e chiar asa usor ca la un cantaret care are de pregatit o piesa ,noi avem recuzita care trebuie sa ne-o asiguram si pot spune ca uneori ajunge la sume foarte mari, ea trebuie transportata la locul evenimentului, timp de pregatire si multe altele, dar speram ca incet incet isi vor da seama si ramanii ce presupune magia cu adevarat si cat de grea poate fi.

Daca cineva ti-ar spune maine ca ti-a gasit un loc de munca ca ilusionist in strainatate, ai parasi Romania?

Bianca: Mai mult ca sigur ca da. Si eu si Eduard am spus mereu ca vrem sa le arata romanilor ce frumoasa e magia, dar am avut ocazia de mai multe ori sa mergem in afara tarii si sa vedem cum se lucreaza, care e conceptia oamenilor si am ajuns la concluzia ca Romania este inca departe, si desigur visul oricarui iluzionist e sa ajunga cat mai cunoascut pe plan international, dar din Romania ne este cam imposibil.

FOTOGRAFII

4 gânduri despre &8222;Interviu cu magiciana Bianca Onita&8221;

  1. Foarte talentata si frumoasa domnisoara! M-a surprins intr-un mod foarte placut! Impreuna cu Eduard formeaza un cuplu minunat!
    Felicitari si bafta pe mai departe!
    Cu drag, Mircea

Lasă un răspuns

