Interviu cu Gabriela Tone

Gabriela Tone s-a nascut in Alexandria Jud. Teleorman, primii pasi pe scena i-a facut la 3 anisori pe scena gradinitei. Apoi a cantat la toate serbarile scolare in scoala generala si mai tarziu in liceu. La liceu a descoperito un profesor de muzica si a urmat cu el Scoala Populara de Arta din Alexandria, sectia canto popular- timp de 3 ani. A colaborat cu Centrul Cultural Teleorman care a si trimis-o la Festivaluri de Folclor prin tara unde a castigat numeroase premii, printre care premiul 2 la Festivalul Mugurel de Cantec Romanesc la Radio Antena Satelor, Premiul 3 la Dragandesti Olt (Festivalul de Balade si Doine Populare), Premiul 2 la Costest, Premiul de Popularitate la Pe Deal Teleormanel si lista ar putea continua.

Emanuel: Sunteti cine ati vrut sa fiti?

Gabriela: Eu cred ca da.

Emanuel: Ne puteti spune trei intamplari pe care le-ati retrai?

Gabriela: Da…Prima ar di in Alexandria la un spectacol unde l-am intalnit pe Nicolae Furdui Iancu si a fost superb, as vrea sa-l mai intalnesc si sa cant alaturi de el. Apoi aici in Cosalda alaturi de Irina Loghin la un spectacol, iarasi ceva de vis si, in Getafe/Madrid spectacol organizat de Casa de Rumania cu interpresti tineri care a fost superb.

Emanuel: De ce muzica populara si nu muzica de petrecere?

Gabriela: Asta mi-a placut cel mai mult, dar in tara am cantat si muzica de petrecere si chiar muzica usoara, dar cu timpul am descoperit ca vocatia mea este muzica populara si m-am daruit total acesteia.

Emanuel: Care este diferenta intre Romania si Spania?

Gabriela: Uff, este foarte mare, am fost primita cu foarte multa caldura aici si mi s-a oferit mult sprijin in ce-am dorit sa fac pentru Folclorul Romanesc.

Emanuel: Ati vrea sa ramaneti aici sa va continuati viata alaturi de copii sau doriti sa mergeti in tara?

Gabriela: Deocamdata as ramane aici, in tara merg foarte prost lucrurile pe toate planurile si un vad un viitor stralucit in ale folclorului.

Emanuel: Este vreo diferenta intre mancarea romaneasca si ce-a spaniola?

Gabriela: Nu prea, mie-mi place foarte mult „tortilla de patatas”.

Emanuel: Duceti dorul de casa?

Gabriela: Da foarte mult, imi lipsesc cei dragi, parintii, copii si sora mea geamana.

Emanuel: Petrica Matu Stoian sau Irina Loghin?

Gabriela: Irina Loghin, a fost idolul meu de copil dupa ea am invatat sa cant primele melodii, atunci se lansase Irina si Benone si, toata ziua ascultam placile acelea la pikup.

Emanuel: Ce ne puteti spune despre grupului de copii de la CEPI COSLADA, la care sunteti coordonatoare?

Gabriela: Acest grup l-am infiitat acum 2 ani, m-am gandit ca ar fi frumos sa strang o mana de copii si sa descretim fruntile oamenilor cu folclor si colinde romanesti si, adevarul e ca am avut foarte mare succes cu ei, am vazut lacrimi pe fetele oamenilor si cum cantau impreuna cu noi si asta imi da putere sa merg mai departe stiind ca suntem apreciati.

Emanuel: Cum era regretatul Liviu Vasilica

Gabriela: Un foarte bun om, eu am colaborat cu el doar un an dar m-a ajutat foarte mult in sensul ca imi dadea sfaturi de profesionist: cum sa stai in scena, cum sa iti pui costumul popular, cum sa interpretezi o doina- un cantec de joc..deci mímica..conteaza foarte mult coportamentul unui solist pe scena.

Emanuel: Avti regrete?

Gabriela: NU.

Suntem la finalul interviului, ati dori sa le transmiteti ceva romaniilor care sunt plecati in strainatate si nu numai.

Multa sanatate, putere de munca si san e ajute D-zeu sa fim mai buni si mai ingaduitori unul cu celalalt si ii astept la SPECTACOLELE NOASTRE PE VIITOR.

12 gânduri despre &8222;Interviu cu Gabriela Tone&8221;

Lasă un răspuns

